Kerkko Koskisen tuotantoon olen tutustunut aikoinaan Ultra Bran kautta. Ensimmäisiä kertoja kyseistä orkesteria kuullessani ajattelin, että jonkun pitäisi kieltää tämänlainen musiikki. Sittemmin toleranssi kasvoi, kun Ultra Bra sai paljon radiosoittoa. Ja mystisesti, jossakin vaiheessa ärtymys oli ohitettu ja huomasin pitäväni tästäkin musiikkityylistä.

Ultra Bran hajottua Koskinen alkoi tehdä musiikkia muissa kokoonpanoissa, kuten muutkin yhtyeen jäsenet. Koskinen teki jossain vaiheessa soololevyn, jolta tämä kyseinen raita jäi mieleen. Eräs ystäväni piti tästä erityisesti ja omassa parisuhteessa esiin tulleiden ongelmien puhjettua täysimittaiseksi katastrofiksi, aloin itsekin soittaa tätä hieman liiankin usein. Ehkä tämän biisin kertosäe oli se, mikä antoi joissain kohdin henkistä tukea omille päätöksille jättää huono parisuhde ja väkivaltainen kumppani taakse.

Tavallaan nautin mielessäni vieläkin siitä voiman tunteesta, jota tässä laulussa hyvin katkerasti uhkutaan. Tämän laulun sanojen etsiminen tuotti varsin kirjavia versioita sanoituksesta. Nämä olivat minun korvani mukaan lähinnä totuutta. Jotain virheitä saattaa olla tosin näissäkin.


http://www.youtube.com/watch?v=G7vsMyWvis0&feature=BFa&list=PL11D267F520449482


Sateentekijä

Revontulet, revontulet tietä reunustaa
Vedet ovat, vedet ovat, vedet ovat vihdoinkin vapaat
Harvat uskovat sateentekijään
Jutustani puuttuu määränpää
 
En aio palata kirjoitin
Saat nähdä mitä sillä tarkoitin
Rakkaus palaa minä en
Aion olla onnellinen
Voin huoletta savukkeeni sammuttaa
Kyllä helvetistä tulta saa
Taivas palaa minä en
Aion olla onnellinen
Onnellinen
 
Ilma loppuu, ilma loppuu, taivas putoaa
Enkä eksy, enkä eksy, enkä koskaan palaa
Harvat uskovat sateentekijää
Taas puuttuu määränpää
 
En aio palata kirjoitin
Saat nähdä mitä sillä tarkoitin
Rakkaus palaa minä en
Aion olla onnellinen
Voin huoletta savukkeeni sammuttaa
Kyllä helvetistä tulta saa
Taivas palaa minä en
Aion olla onnellinen
 
En aio palata kirjoitin
Saat nähdä mitä sillä tarkoitin
Rakkaus palaa minä en
Aion olla onnellinen
Voin huoletta savukkeeni sammuttaa
Kyllä helvetistä tulta saa
Taivas palaa minä en
Aion olla onnellinen
 
Nanananana....
Saat nähdä mitä sillä tarkoitin
Nanananana....
Rakkaus palaa minä en
Nananana....
Kyllä helvetistä tulta saa
Nananana....
Aion olla onnellinen
Nananana....

Kerkko Koskinen